RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Búcsúzik az ügyvédjelölt

A feledhetetlen Barbaro lovasa apák napján hozta meg a döntést.

prado_twitter.jpg

Amikor a Hírességek Csarnokába választott Edgar Prado 1986-ban úgy döntött, elhagyja szülőföldjét, Perut, hogy az Egyesült Államokban lovagoljon, a terve az volt, hogy néhány évre eljön, keres egy kis pénzt és ügyvéd lesz. 

Szerencsére ez nem így lett. Beleszeretett a lovakba és csak most,  bő három évtized után int búcsút imádott sportágának.

Az 1967. június 12-én Limában született zsoké karrierje Marylandben indult be és az ottani sikereket követően, 1999-ben költözött New Yorkba, ahol 11 bajnoki címet nyert a New York Racing Association versenypályáin. 2006-ban, amikor megnyerte a Derbyt, Prado kiemelkedő zsokéként elnyerte az Eclipse-díjat is. 

"Úgy éreztem, hogy egyre inkább elvesztegettem az időt, amit a családommal, a szeretteimmel tölthetnék" – mondta a most 56 éves világsztár.

Hozzátette, hogy a nyugdíjba vonulás gondolata már hónapok óta foglalkoztatta, de csak két nappal ezelőtt - apák napján - véglegesítette a döntést.

"Láttam, hogy a gyerekeim jól érzik magukat a házamban, és úgy döntöttem, hogy itt a vége. Mindent megkaptam a pályafutásom során, semmi nem hiányzik."

Prado igazából június 20-án jelentette be ezt, de január hatodika óta nem lovagolt versenyben. Egyre kevesebb felkérés érkezett számára, ami nyilvánvalóan megkönnyítette számára a döntést.

„Semmi gond ezzel. Amikor én voltam 20 éves, én is elfoglaltam mások helyét, most az enyémet foglalják el fiatalok, de ez így van rendjén.”

Ilyen karrier után aligha lehet csalódott egy zsoké. Nézzék!

  • $272,008,849 nyereménnyel, minden idők 9. legeredményesebb amerikai lovasa;
  • A 39,725 lovaglása során elért 7,119 győzelme a nyolcadik helyre rangsorolja;
  • Megnyerte a Kentucky Derbyt minden idők egyik legjobb derbyhősével, a tragikus sorsú Barbaroval;
  • Az Oaks-ot ugyanott Bird Town-nal
  • Kétszer nyert Belmont Stakest (Sarava, Birdstone), így ő fosztotta meg lovaival War Emblem-et és Smarty Jones-t a Hármas Koronától.
  • Ötször nyert Breeders’ Cup futamot;
  • Három éven át (1997-99) volt a győzelmek száma alapján champion;
  • 1997-ben negyedikként csatlakozott azon zsokék táborához, aki egy naptári év alatt elérték az 500 győzelmet;
  • 2008-ban a Hírességek Csarnokába választották.

 A búcsú szavai egy csodálatos ember képét vetítik elénk:

"Mindent megtettem, ami tőlem telik. Nem azért, mert mindenáron nyerni akartam, hanem azért, mert hálás akartam lenni annak, aki adott nekem egy lehetőséget azon a bizonyos lovon, abban a bizonyos pillanatban."

Jó pihenést, Edgar!

Nyitókép: Twitter

süti beállítások módosítása