RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

A visszatérő

Születésnapi beszélgetésünk Szalai Mónika idomár-lovassal.

dsc_0435_szalai_m.jpg

Galoppsport.hu: Mónika!  Immár harmadjára tisztelsz meg bennünket, ezt előre is köszönjük. Először Satelitről, az első Hazafi Díj nyerőről osztottad meg velünk gondolataidat, majd dr. Ecsedi Leticiával és veled együtt emlékeztünk Szabó Mihályra. Most azonban egy nagy hír látott napvilágot veled kapcsolatosan, hiszen két kihagyott szezon után visszatérsz a nyeregbe. Is. Miért hagytál ki két szezont és miért most térsz vissza?
Szalai Mónika: Két és fél évet voltam külszolgálaton, a Külügyminisztérium berkein belül. Ez szakmailag és anyagilag is egy nagy lehetőség volt számomra, de ez a korszak most lezárult. Van egy hatéves kancám Sína (Prometheus - Spare Time), aki, amikor hazajöttünk azt mutatta, hogy bizony ő szeretne menni.  Csak kétéves korában került hozzám és emiatt nem tudott starthoz állni, mert nekem akkor kellett kiutaznom. Most úgy gondoltam, hogy teszek vele egy próbát. 

GS: Nyilván amennyi elmesélhető, annyit beszéljünk az elmúlt két és fél évben élt civil életedről, amit az imént említett külszolgálatban dolgoztál.
SZM: A szakmai részéről nem szeretnék nyilatkozni, de amíg Erdélyben éltem, Sína és Larionom (Kegyúr-Lovely Black) akkor is ott voltak velem. Utóbbival már tíz éve vagyunk társak. Szerencsére találtam egy olyan albérletet, ahol ez megoldható volt. 2023. októberében költöztünk haza és amikor kicsit másként kezdtem el Sínával dolgozni, ő mutatta magát, hogy neki van kedve futni. 

GS: Eleve mindig is így gondoltad, hogy a galoppos pályafutás csak felfüggesztésre/szüneteltetésre került részedről? Már csak azért is merülhet fel ez a kérdés, mert volt már egy hatéves kihagyásod is 2009 és 2015 között.
SZM: Igen. Ezt a forgatókönyvet mindig az élet írta. Mindig volt valami, ami miatt abba kellett hagynom. Pl.: a főiskola, vagy hogy nem volt lovunk. Legutóbbi visszatérésemkor is saját idomítású, Dióspusztáról bérelt lovakkal versenyeztem. 

GS: Zsokéinterjúban általában az első győzelmet elevenítjük fel, de te hogyan emlékszel még az eddigi utolsóra, azaz a 63.-ra? (2021/04/11 Keszthelyi hendikep - Cromwell)
SZM: Persze, hogy jól emlékszem minden pillanatára. Szerény képességű volt, rengeteg munkám feküdt benne. Nagyon későn érő, sokáig „zöld ló” volt Cromwell. Azt sajnálom, hogy akkor kellett kimennem, hiszen a sok munkám akkor kezdett volna beérni, aminek már nem tudtam így learatni a gyümölcsét, de így hozta az élet.

GS: 2021. június 13-án lovagoltál (eddig) utoljára versenyben. Akkor negyedikek lettetek szintén (a saját idomításodban álló) Cromwellel a Mokkarris hendikepben.  (Most meg van egy Mokkaris csikója. A 2023.03.21-én született Freya származása: Mokkaris - Fashion Icon. Összeérnek a szálak😊 ) 2021 után ismételten idomár-lovas licenszet kértél. Kijelenthető az, hogy ma már inkább az idomítás - amely területen is van már négy sikered - fontosabb a számodra és a lovaglás csak hab a tortán?
SZM: Nem különül el a kettő egymástól. A saját trenírozottjaimat értelemszerűen én szeretném majd lovagolni, már ha bírom súlyban (nevet). 

GS: Hol készíted a lovakat és vársz e további tulajdonosokat?
SZM: Héhalmon (Nógrád vármegyében) lakom, szerencsére a falu szélén így a trenírozással különösebb problémáim nem lehetnek. Előzetes egyeztetések már voltak és előreláthatóan ősszel érkezik hozzám még egy csikó más tulajdonból. 

GS: Mit vársz a 2024-en szezontól?
SZM: Itt fontos elmondanom, hogy nekem a trénerkedés mellett van civil állásom, ami mellett egy családi gazdaság alapjait is igyekszem lerakni. Ahogy hallottam és ez megnyugtató, hogy az anyagi háttér rendezett és biztosított, ami nagyon fontos a mai világban, hiszen mi mindannyian, akik részese vagyunk ennek a gépezetnek, nem kevés pénzt fektetünk ebbe a gyönyörű sportba. Egy kicsit kiestem ugyan ebből a világból, de szerintem én meg fogom találni a számításaimat. Értem ezalatt, hogy megelégszem azzal, ha „körbeérek” saját lovaimmal. 

GS: Köszönjük, hogy rendelkezésünkre álltál és boldog születésnapot kívánunk magunk és olvasóink nevében is.
SZM: Én köszönöm a megkeresést és a köszöntést.

Képek: ZL Photos. A nyitóképen Cromwellel látható, míg a belső képen Lovely Rock nyergében púpol.

 

süti beállítások módosítása