RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Sztárcsapatba igazolt

Beszélgetésünk a Vajdasági Vágta előtt Zboray Viktóriával.

_vagta_hu2022-10-1-15-23-43804492562.jpg

Újabb ismert név Kósa Sándor csapatában. A 2021. évi bajnok Szabó Nikolett és korábbi finalista Vámos Mercédesz mellett a budapesti lovashölgy is a „Kósa istálló színeiben” vág neki az idei vágta szezonnak.

Befutó: Viki! Köszönjük, hogy elfogadtad a meghívásunkat. A vágta mezőnyében igen, de a galoppsport rajongói közül nem mindenki ismer téged így kérlek kezdjünk egy bemutatkozással.
Zboray Viktória: Köszönöm a meghívást. 23 éves vagyok, Budapesten születtem és élek. Egy nővérem van. Általános iskola első osztályában beiratkoztam egy iskolai lovastáborba és innen datálódik a szerelem köztem és a lovak között. Ez egy lovas szálloda volt, de én több, mint 10 évre ott ragadtam. Utána anyukám Indiában kapott állást és ott kezdtem komolyabban, immár versenyszerűen lovagolni. Ott kóstoltam bele a díjlovaglásba is. Itthon érettségiztem és 2018-ban kezdtem meg építészmérnöki tanulmányaimat Dundee-ban, Skóciában. Már előtte is angol iskolákba jártam, mert a szüleimnek nagyon fontos volt, hogy nemzetközi legyen a végzettségem.

B: Hogy kerültél bele a Nemzeti Vágta nagy családjába?
ZV: 2018-ban megvásároltam gyermekkori kedvenc lovamat és Petrik Tamásnál tartottam, így értelemszerűen elkezdtem oda járni, lovagolni. Tamásnak Marokkó nevű lova, egy úgynevezett tartalék ló volt. Megkérdezte, hogy nem edzenék-e vele? Én igent mondtam és 2020-ban már indultunk is a Nemzeti Vágtán.

B: Van bármi közöd Abonyhoz, vagy csak a színeikben indultál?
ZV: Abonyhoz is Tamáson keresztül kerültem, de a kérdésre a konkrét válasz az, hogy nincs. Persze egyfajta kötődés kialakult köztünk, hiszen nekik én voltam az első lovasuk, én pedig az ő színeikben debütáltam a Vágtán. Éppen ezért fontos elmondanom, hogy nagyon sokat köszönhetek nekik. Abony, a városvezetés a mai napig támogat engem mindenben, így innen is köszönöm nekik ezt. Így kicsit nehéz szívvel mondom, hogy idén nem az ő színeikben lovagolok, de most így hozta az élet.

Abony polgármesterével, Pető Zsolt úrral

B: Az idén Licinio Londonnal indulsz a vajdasági Adorján színeiben. Mit kell tudni a lovacskáról?
ZV: Ő egy 2012-es születésű sárga Kisbéri félvér, herélt. Borsos Csaba úr a tulajdonosa. Mindig Adorján színeiben indult, már 5 alkalommal.

B: Hogy kerültél Kósa Sándor – sokak által vágyott - szupercsapatába, ahol valljuk meg két igazi nagy név, a bevezetőben már említett Szabó (Pipacs) - Vámos (Szenvedély) páros mellé igazoltál?
ZV: A vidéki vágták igazgatója, Winkler Zsolt segített lovakat keresni, és ő ajánlott be engem Sándorhoz. Így sikerült bekerülnöm egy olyan csapatba, ahová valóban megtiszteltetés tartozni.

Vámos Mercédesszel (Déva Jutka) tavaly összetalálkoztak a középdöntőben (Viki, Vicces nyergében jobbra) 

B: Kit vársz a legkomolyabb ellenfélnek a szombati Vajdasági Vágtán?
ZV: Azt gondolom, hogy a 13 ló ellenére nagyon erős a mezőny egy vidéki vágtához képest. Nem vitás, hogy Fantáziát (Földes Luca – Temerin színeiben) tartom a legerősebbnek. Azt hiszem nincs miről beszélni vele kapcsolatosan, hiszen hatszor indult és mind a hatszor a dobogóra állhatott Budapesten, emlékezhetünk rá, hogy Nagy Arnolddal kétszer győztek is.

Nagyon erős páros, talán a legerősebb ló a Vágta történelmében.

Nyilván a sorsoláskor mindenki őt szeretné majd elkerülni. Erősnek tartom még Cékusék (Noémi és Árpád) lovait, és remélem, hogy a mi csapatunk negyedik párosa Rostás Zsolt - Barbarossa BG Rózi (Bácskossuthfalva színeiben) is jól fog szerepelni, bár nekik is, hozzánk hasonlóan ez lesz az első versenyük együtt. Magam meglehetősen izgulok, hiszen nem vagyunk még kellőn összecsiszolódva Londonnal és nem tudom mire számítsak. Itt szeretném elmondani, ahogy Te magad is utaltál rá, megtisztelő a Kósa Team tagjának lenni, így innen is köszönöm Sándornak a lehetőséget. Remélem méltó tagja leszek a csapatnak.

Viki és London, Zsolt és Rózi

B: Ki jut a budapesti fináléba?
ZV: A három dobogós és a szervező település. (Azaz Cékus Noémi és My Boy Lakáj Szabadka képviseltében biztos budapesti induló, a verseny végeredményétől függetlenül. – a szerk.) Ha esetleg nem sikerül innen kvalifikálódni, akkor sincs tragédia, hiszen van még elővágta, ahonnan megtehetjük ezt.

B: A nyár folyamán London is Alagra fog kerülni a végső felkészülésre?
ZV: Úgy tudom igen, de erről bővebbet Sándor tudna mondani.

B: Mivel foglalkozol most az egyetem után?
ZV: Hétközben a Duna House-nál dolgozom ingatlanközvetítőként, hétvégén pedig a Nemzeti Lovardában egy család lovait gondozom.

B: Többször láthattunk téged a Kincsem Parkban. Van bármi terved a galoppsportban?
ZV: Egyelőre nincs, mert sajnos nincs rá időm. Álomként mindig megvolt és meg is marad, majd kiderül mit hoz a jövő. Egyelőre annyit dolgozom, hogy szerintem munka mellett épp elég lesz a vágtára felkészülni. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ha a Kincsem Parkban nyernék két versenyt, kizárnám magam a vágtáról, amit nagyon szeretek, így ez most nem opció számomra.

B: Köszönjük, hogy rendelkezésünkre álltál. Drukkolunk szombaton!
ZV: Én köszönöm a megtisztelő megkeresést.

Képek: vagta.hu és Zboray Viktória

süti beállítások módosítása