RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Cél: a címvédés - villáminterjú Szabó Nikolettel

Egészen véletlenül futottunk össze Szabó Nikolettel a Nemzeti Vágta évadnyitó eseményén, de ha már egymás mellett ültünk az ünnepélyes megnyitón, a sok-sok TV társaságnak adott interjúja után én is feltettem pár kérdést a 2021-es bajnoknak.

szabo_nikolett_2_1.jpg

RP: A győzelmed után egy hosszú interjúval tisztelted meg a Racing Portal olvasóit, de talán akkor nem kérdeztem meg, hogy hányadik megmérettetésedre készülsz?
Szabó Nikolett: Háromszor indultam pónival, hatszor nagy lóval, azaz ez lesz a tizedik indulásom.

RP: A győzelem kinek jelent automatikus indulást? Ha Szabó Nikolett idén nem Szabadkát képviselné, akkor nem jutnál alanyi jogon a Hősök terére?
SZN: Pontosan. A nevező település a címvédő, nem pedig a lovas.

RP: Idén újra Pipaccsal indulsz. Mikor érkezik hozzád a bajnok kanca?
SZN: Elvileg július közepén…

RP: Hűha. Az még nagyon messze van….
SZN: Igen, de tavaly csak augusztusban „kaptam meg”.

RP: És így is sikerült nyernetek.
SZN: Igen.

RP: Vélelmezem Kósa úrral, a tulajdonossal szinte napi kapcsolatban vagytok. Az számít, hogy Ő milyen munkát, vagy ha úgy jobban tetszik alapozást ad a lónak a júliusi „átadásig”?
SZN: Igen, kapcsolatban vagyunk. Telefonon is szoktunk beszélni és a képeit is nézem. Természetesen számít, hogy milyen alapozást végez a lóval. Én bízom benne, hogy jót, hiszen tavaly is így történt. Nagyon hiányzik már Pipacs és alig várom, hogy találkozzak vele.

RP: Gondolom nem kérdés, hogy idén is Ribárszki Sándor irányítja majd a felkészüléseteket.
SZN: Igen.

280722460_10158920420241743_8421808117784612137_n.jpg

RP: Címvédőként ez most más szituáció, mint tavaly ilyenkor, azaz másként várod a tizedik színrelépést, mint a korábbiakat?
SZN: Nagyon. Biztos, hogy sokkal nagyobb a nyomás,  mert így mindenkinek rajtam lesz a szeme, annak is, akinek eddig nem volt. Jobban izgulok, az biztos.

RP: Tavaly kissé meglepődve tapasztaltam, hogy a győztes lótól az ünnepi pillanatok után gyorsan el kell búcsúznod, azaz Ő már nem került vissza Ribárszki Sándor istállója, hanem a helyszínről azonnal vajdasági otthonába indult. Ezt hogy élted meg az eufórikus boldogság pillanataiban, hiszen ahogy nekünk nyilatkoztad, Ő a Te álmaidért harcolt?
SZN: Igen, tavaly a futam után nagyon gyorsan el kellett búcsúznom Pipacstól, hiszen nekem sietni kellett haza a lovardánkba etetni a saját lovainkat, azaz pár perc ünneplés után ott még várt egy másfajta munka. Rossz volt természetesen az elválás, de tudtam, hogy jó kezekben van és valljuk meg őszintén, neki sokkal jobb dolga van odahaza karámban, nyugalomban a társai között, mint bezárva Alagon, napi 23 órát bokszban állva. Nekem szomorú volt, hogy nincs mellettem, de örültem, hogy neki sokkal jobb otthon, mint addig stresszben, tréningben.

RP: Szerintem még egyetlen korábbi győztes sem ment aznap éjszaka etetni, miután százezrek előtt átvette a Vágta-kardot. Szerbiában jártál nála a közös győzelmetek óta?
SZN: Nem. Azóta nem láttam, de szombaton megyek nézőként a Vajdasági Vágtára és meg fogom látogatni.

RP: Láttam az arcodon azt a hatalmas boldogságot, amikor megnyerted az első versenyedet a Kincsem Parkban, méghozzá a drága barátomról elnevezett Németh Ferenc Emlékversenyben. Mivel a Vágta szabályzata egyetlen galoppsportban elért győzelmet engedélyez, ezért Te októberig „ki is iratkozol” a Kincsem Parkból?
SZN: Ez egy nagyon nagy és nehéz kérdés. Igen, lovaglást nem vállalhatok, de a Vágta hétvége után még lesz Németh Ferenc Emlékkupa futam, ahol szeretnék pontokat szerezni.

RP: Ez rendben van, de ha nyersz még egy futamot, akkor soha többé nem indulhatsz a Hősök terén…
SZN: Igen, ez sajnos benne van. A Kincsem Parkot azonban nem fogom hanyagolni természetesen, hiszen futtatóként majd szorítok a saját lovamért.

RP: Jól érzem ki a hangodból, hogy Te csalódott vagy e szabály miatt, magyarul szeretnéd, ha ez a szám, azaz az indulás limit magasabb lenne?
SZN: Egyértelműen azt szeretném, hogy fel legyen emelve, mert a pálya teljesen más, mint a Kincsem Parkban. Ráadásul, így, hogy nem telivérek futnak, és nincsen ostor – nem úgy, mint a galoppon, hogy az amatőrnél nincs, a profinál viszont van – érzésem szerint nagyjából azonos feltételeket teremt. Nyilván a ló tulajdonosáé a döntés, hogy kit szeretne felültetni. Még egy gondolat ehhez: ha a Vágta döntője egy olyan vasárnapra esne, amikor nagydíjak vannak a galoppon, a profi zsokék – akiknek egyértelműen a Kincsem Park-i versenyek a fontosak – nem tudnának eljönni és lehetőséget kapnának az olyan amatőrök, mint amilyen én is vagyok, aki talán nyertek egy-két futamot korábban, de szeretnének lovagolni a Vágtán is.

RP: Ráadásul ennek nem is mondana ellent Lázár Vilmos elnök úr által a rendezvényre ragasztott titulus, miszerint ez „Európa legnagyobb amatőr lovas eseménye”. Te - és sokan mások – azt mondjátok, hogy ha van egy amatőr lovas, aki az évek folyamán nyert hat vagy kilenc versenyt a Kincsem Parkban, az a győzelmei számától még amatőrnek számít, sőt még a hivatalos Galopp Versenyszabályzat szerint is…
SZN: Így igaz és talán minden szempontból jó, ha van rutinos lovas a mezőnyben. Senkit nem szeretnék megbántani, de a díjugratók, díjlovaglók vagy hobbilovasok között biztosan akad olyan, aki a Hősök terén találkozik először olyan versenyszituációval (pl. lekeresztezés), amivel addig még soha. Egy rutinos lovas, aki már lovagolt a galopp pályán, ő tudja, hogy mire kell figyelni, hogyan kell megfogni a lovat és miként kell kezelni a szituációt ekkora sebességnél. Hangsúlyozom: nem profi zsoké, csak egy tapasztalt amatőr. Több mint hat éve lovagolok a Kincsem Parkban és most sikerült megnyernem első versenyemet, de szerintem annyi rutint összeszedtem már, hogy ma már a többiekre is tudok figyelni, akár ott, akár a Hősök terén az éles kanyarokban.

RP: Magyarán azt mondod ezzel, hogy a nézőknek és a Vágta összképének is jobbat tenne, ha nem profi, de felkészültebb, tapasztaltabb, rutinosabb zsokék versenyezhetnének? 
SZN: Igen, pontosan.

RP: Kíváncsian várjuk, hogy a versenyigazgatóság megfogadja-e ezeket az előremutató tanácsokat. Köszönjük, hogy a sok TV interjú közepette ránk is szakítottál időt. Balesetmentes felkészülést és természetesen címvédést kívánunk októberre.
SZN: Köszönjük szépen.

A Vágta a múltból táplálkozik és a jövőbe mutat!

Szabó Nikolett - Sereg András - minden jog fenntartva!

süti beállítások módosítása