RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

A századik elé - negyedik rész

A galoppsport legnagyobb ünnepe a Derby!

president.JPG

Mivel idén idehaza július harmadikán a századik következik, előtte megszólaltatjuk a favoritok mestereit.

Ma fókuszban a jelen uralkodója: Stanislav Georgiev.

Magyar Turf Club: Nem vitás, hogy a fogadók azt figyelik, hogy a három saját idomításból melyiket fogod Te ülni, hiszen nyilván az lesz a legjobb esélyű ló az istállódból. Eldőlt, President nyergében láthatunk, valóban ő a legkomolyabb esély véleményed szerint?
Stanislav Georgiev: Talán igen. Utolsó két futása során nem volt száz százalékos állapotban, nem volt zavartalan a felkészülése és szerintem sokkal több van benne, mint amennyit eddig mutatott. Megmondom őszintén nekem jó is így, mármint, hogy a szaklapnál nem ő az első tipp, így nincs akkora nyomás rajtam, hiszen akkor mindenki azt várja, hogy nyerjen a ló.

MTC: Istállód adja az Alagi Díj nyerőjét, de bárkit megkérdeztem ki a favorit, egyedül Kovács Sándor mondta Maxim nevét, igaz másét sem nagyon. Tényleg ennyire kiegyenlített az idei mezőny, hogy nincs kiemelkedő favorit?
SG: Abszolút. Én sem látok TOP favoritot. Legalább hét-nyolc ló nyerhet, ha számára kedvezően alakul a verseny.

MTC: Szintén Kovács Sanyi szépen méltatta Maximot, de elmondta azt is, hogy a sztárzsokéja is hozzájárult a kiváló teljesítményéhez. Mostani zsokéját, Tomas Lukáseket, eddigi eredményei alapján, egy lapon nem lehet említeni Murzabayevvel. Ez döntő faktor lehet?
SG: Nem. Nem mondanám ezt. Azért Lukásek is nagyon jó és rutinos lovas. Egész télen Katarban lovagolt és nyert, ha jól emlékszem 40 versenyt, szóval a lovasításon nem fog múlni Maxim eredménye. Kimondottan olyan lovast kerestem rá, aki jól passzol hozzá. Szerintem Lukásek ilyen.

MTC: Harmadik idomítottad Régi Csibész (Walter Gambarota) annak az Orbay Gábornak a színeiben fut, aki régóta a futtatók táborát erősíti, de még nem sikerült derbyt nyernie. Gondolom felőle is hatalmas az elvárás irányodba?
SG: Nem. Egyáltalán nem. A ló mutatta már, hogy némi klasszis mellett a távbírás is benne van. Amikor két gyengébb futása volt szintetikus felületen, valóban kicsit szomorú volt és mondta, hogy ez nem derbyló, de én azt mondtam: Gábor a derbyt gyepen futják nem szintetikuson, bízz benne, és az utolsó futása során, gyepen ezt már bizonyította is, mármint, hogy számolni kell vele a derbyben.

MTC: Amikor Pozsonyban megtiszteltél és elmondtad, hogy Dariya nem fog futni a derbyben, azóta nem hagy nyugodni egy kérdés: nem rizikós a (nyeremény) ranglistavezetőt kihagyni? Ha mondjuk lovaid a második, negyedik, hetedik helyen érnek majd célba, nem fog ott motoszkálni a fejedben, hogy Dariya talán győzött volna?
SG: Nem. A tulajdonos felől szerencsére nem volt ilyen nyomás, hogy fusson, de én sem szerettem volna, mert ez egy nagyon erős verseny lesz. Ahogy mondtam legalább 7-8 telivér bármelyike nyerheti, és én a kancával hosszú távon számolok. Inkább fusson saját társaságában a kancák között, de még 2023-ban is szeretném a pályán látni. Figyeld meg, hogy évről-évre a derbymezőny fele eltűnik a pályáról ezt követően. Én azt szeretném, hogy Dariya még sokáig talpon legyen.

MTC: Milyen munkákat kapnak majd az apsiránsok az utolsó héten és mindegyikük ugyanazt vagy személyre szabottat?
SG: Kedden a három ló együtt ment egy jó erős, hosszútávú zárómunkát. Jövő hétre rövidebb, frissen tartó munkát tervezek számukra.

MTC: Kik lesznek a frontban a végelszámolásnál? Ki lesz az a 7-8 ló, akikről beszéltél?
SG: Természetesen a mi hármunkat az első ötbe várom, mellettük Saidin, Black Pepper és Spartan Devil érhet oda, de valami meglepetés biztosan lesz. 16 fős mezőny, rengeteg fog múlni a verseny lefolyásán. Egyáltalán nem biztos, hogy a legjobb ló fog nyerni.

MTC: Köszönjük, hogy rendelkezésre álltál. Sok sikert kívánunk a Derbyben.
SG: Én köszönöm Andris.

President fotója: Juhász Zsóka/Treattelling

süti beállítások módosítása