RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Írországban az amerikai álomért

Rövid beszélgetés a csak pár napot hazánkban tartózkodó Drexler Virginiával.

dsc_9453_nyito.JPG

Immár másodjára vendégeskedik lapunkon a fiatal zsoké hölgy, aki Amerika után most a telivértenyésztés Mekkájában tesz álmai megvalósulásáért.

Racing Portal: Legutóbbi beszélgetésünket ott hagytuk abba, hogy a terved egy tengerentúli zsokékarrier. Mi van most, 2022 májusában az amerikai álommal?
Drexler Virginia: Először is nagyon megtisztelő, hogy egy ilyen nívós lapon már másodszor jelenhetek meg. Köszönöm a lehetőséget. Amerikai terveimet nem adtam fel. Ősz végéig dolgozom itt és utána januárban tervezek kimenni az USA-ba. Igyekszem mindent előkészíteni addigra, hogy ott beteljesülhessen az álmom.

RP: Jelen lakhelyed viszont Európa zöld szigete, Írország. Hogy jött életedbe ez a kaland?
DV: Marcsók Zsófia által került ki ide a legjobb barátnőm, Gáspár Bianka. Vele természetesen folyamatosan tartom a kapcsolatot, olyannyira, hogy két évvel ezelőtt én már én is dolgoztam itt. 2019 októberében kerültem ki hozzájuk és következő év februárjában utaztam tovább Amerikába. Utána szerették volna, ha a farmra térek vissza, de én hazajöttem, mert versenyezni akartam. Nemrégiben újra szóba jött, hogy ismét lehetőségem lenne kimenni és én belevágtam. Miért is ne? – gondoltam. Mit veszíthetek? Így tehát semmiféle újdonsággal nem szolgált számomra ez a kaland, ahogy Te fogalmaztál.

RP: Ez érthető, de Amerikából ezek szerint most nem volt olyan megkeresésed?
DV: De. De ott komolyabb terveim vannak, amikhez rengeteg mindent (pl. zöld kártya, dolgozói vízum) elő kell készíteni. És akkor még nem is beszéltem az anyagiakról, amelyek költségeit éppen most teremtem elő Írországban. Azaz most spórolom össze a kezdeti amerikai lépésekhez szükséges összeget.

RP: Luke Comer istállójában lovagolsz most, a Dublintől nem túl messzi Dunboyne-ban. Hány ló áll ott és milyen az állomány összetétele?
DV: Ez egy farm, ahol hozzávetőleg 200 ló áll. Ebből mindössze 15 a versenyző telivér. Ebből is láthatod, hogy itt a tenyésztés, a csikó belovaglás és a csikónevelés az elsőszámú szempont, nem pedig a versenyzés. Ebből kb. 30 tavaly született csikó, akik ugye hamarosan yearlingek lesznek, mellettük vannak még a folyamatosan fedeztetésre váró anyakancák. Nekem nagyon fekszik és tetszik ez a sokrétű feladat, amit a csikókkal kell végezni. Januártól pedig, amikor születtek az ideiek, azt nagyon élveztem. Látható tehát, hogy ez egy sokkal komplexebb tevékenység, mint pl. amit Amerikában végeztem. Természetesen készítjük a versenylovakat, munkában én is lovaglom őket, de itt nem ez a fő prioritás.

dsc_9477.JPG

RP: Hogy épül fel itt a napi menetrended?
DV: Reggel hét órakor kezdünk. Etetéssel, ami hozzávetőleg 30 perc. Utána a fedezőméneket kirakjuk jártatógépre. Belőlük most négy van. Amíg ők a gépen dolgoznak előbb kitrágyázzuk a versenylovak, majd a fedezőmének boxait. Amikor a fedezőméneket levesszük a gépről utána összeírjuk a lattokat, hogy melyik ló melyikkel dolgozzon és ezt követően lovagolunk. A versenylovak lelovaglása után megyünk a réten legelő csikókhoz, akiket traktorról etetünk. Ezzel még mindig nem ér véget a munka, hiszen utána jön a széna behordása, vagy beszalmázás. 

RP: A napos és forró Florida után megszoktad már az esős Írország klimatikus viszonyait?
DV: Valóban, a napos Florida után elég nehéz megszokni az ír időjárást, még úgy is, hogy szerencsére az csak tévhit, hogy rengeteg eső van. Annyira nem vészes. Inkább szelesebb idő kellemetlen, illetve van, hogy egy napon belül lezajlik a 4 évszak időjárása. No, azzal nehéz megbékélni.

RP: Angliában rengeteg közép-, vagy kelet-európai munkalovas dolgozik. Mi a helyzet a Ti istállótokban, az is egy több nacionálés csapat?
DV: Igen. Gáspár Bianka és én vagyunk magyarok, míg az idehaza jól ismert Lukas Kasal pedig cseh.

RP: Éppen a múlt szombati 2000 Guineas napján kezdtem el készülni ere az interjúra és az motoszkált bennem: vajon ott leszel a helyszínen? Hogy állsz a versenyekre járással? 
DV: Nem igazán voltam még, hiszen az előbb válaszoltam meg, hogy itt más az időbeosztás, mint egy „csak” versenyistállóban. Itt mindig délután is dolgozunk, nagyjából 17 óráig. Akkor már nem tudsz kimenni a pályára, ráadásul nekem nincs autóm itt. A hétvégékből pedig minden második szabad. A futamot természetesen néztem, de nem a helyszínen.

dsc_9461.JPG

RP: Talán nem lövök mellé, ha azt gondolom, hogy még Írországban is inkább az amerikai versenyzést figyeled.?
DV: Abszolút nem. Nekem mindig is az lesz Number 1. A Kentucky Derbyt is élőben néztem, fennmaradtam ezért, emellett számon tartom a jobb lovak eredményeit.

RP: Kihasználtuk a helyzetet, hogy most pár napot itthon töltesz, de nem lenne illő tovább rabolnunk az idődet. Mivel pár napja volt a születésnapod, így természetesen isten éltessen. Azért is megtisztelő számunkra, hogy elfogadtad ezt az interjúfelkérést, mert ha jól tudom, hogy ma lesz a nagy buli?
DV: Igen, pontosan. 

RP: Akkor legyen igazi "ereszdelahajam party"! Köszönjük, hogy rendelkezésünkre álltál és jó munkát kívánunk a telivértenyésztés Mekkájában.
DV: Köszönöm a megtisztelő lehetőséget.

Drexler Virginia - Sereg András - 2022. május - minden jog fenntartva. Fotók: Juhász Zsóka/Treattelling

dsc_9471.JPG

süti beállítások módosítása