RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Testközelből: Mark Casse

A TDN ezúttal Classic Empire és sok más amerikai klasszis trénerével készített interjút, aki kiskorában apjának köszönhetően szeretett bele a lóversenybe.

casse_mark_markcasse14a_cg_horsephotos.jpg

44 évvel ezelőtt Secretariat Kentucky Derby-je gyökeresen megváltoztatta Mark Casse életútját. A barátságos tréner többek közt beszél erről, a becsületességről, és apja örökségéről is.

TDN: Mi a legutóbbi kép a telefonodon?
Mark Casse: A fiam, ahogy baseball-ozik.

TDN: Mi a legjobb tanács, amit adtál valakinek?
M.C.: Soha ne kövess egy üres vasúti kocsit.

TDN: Mi a legjobb ajándék, amit valaha kaptál?
M.C.: El kellett mondanom a gyerekeimnek.

TDN: Mi az az egy dolog, amit szíved szerint megtudtál volna fiatalon?
M.C.: A dolgok, amiket nagyon fontosnak tartasz, nem biztos, hogy tényleg olyan fontosak, mint ahogy azt gondolod.

TDN: Ha nem tréner lennél, mivel foglalkoznál?
M.C.: Valószínűleg ingatlanüggyel. Szeretem az akciót, és szerintem az ingatlanügy akció. Szeretek venni és eladni dolgokat.

Classic Empire-rel a Breeders’ Cup-győzelem után. Fotó: thoroughbredracing.com 

TDN: Mi a legjobb tulajdonságod?
M.C.: A becsületességem.

TDN: Ki volt a legnagyobb hatással rád?
M.C.: Ez egyértelmű: az apám.

TDN: Mit szeretnél, hogyan emlékezzenek majd rád?
M.C.: Mint egy jó emberre.

TDN: Melyik esemény változtatta meg az életed és a személyiséged?
M.C.: Secretariat Kentucky Derby-győzelme. Mindig szerettem a lóversenyzést, de Secretariat volt, aki rádöbbentett, hogy semmi mást nem akarnék csinálni.

TDN: Mire vagy a legbüszkébb?
M.C.: Hamar meghatároztam a céljaimat, és képes voltam elérni őket.

TDN: Hogy töltöd a szabadidőd?
M.C.: Néha horgászok. Ez a lényeg.

TDN: Mit tennél, ha megnyernéd a lottót?
M.C.: Mindenem megvan, amit akarok, szóval vagány dolog lenne. Először is, nem szoktam lottószelvényeket venni, szóval nem tudnám megnyerni a lottót. Sok alkalmazottunk van, akik mindig velünk voltak, szerintem a nagy részét nekik adnám, hogy úgy tudnák élvezni az életet, ahogy én, és hogy megjutalmazzam a hűségüket. Megpróbáljuk ezt elérni, amennyire csak tudjuk, de én szeretnék többet tenni.

TDN: Mi az a képesség, amit szívesen elsajátítanál és miért?
M.C.: Mindig szerettem volna megtanulni repülőt vezetni, de a feleségem nem engedte. Még Mr. Oxley-nak is megemlítettem, és azt mondta: “Ne tedd!”

Kiemelt kép: Horsefotos/markcasse.com
süti beállítások módosítása