RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Soumillon – szenvedéllyel a szenvedélyről

Saját magát képviselte a kiváló zsoké.

112135-large.jpeg

Csütörtöki BHA meghallgatásán brillírozott és szenvedéllyel beszélt a sportág iránt szenvedélyéről, ami utat is tört a bírák szívéhez.

A vizsgálat tárgya az volt, hogy az Eclipse Stakesben, a célon áthaladva Soumillon ünneplésbe kezdett és emiatt "sodródó" lova veszélyeztette sporttársai testi épségét.

Igen. Hibáztam. Amikor futballista vagy és gólt szerzel a világbajnoki döntőben, tudod, hogy nem szabad levenni a mezedet. De valaki egyszerűen megteszi. Ez nem normális, de néha csak úgy előtör belőlünk. Olyan ez, mint egy pezsgősüveg, én ezt érzem, amikor átérek a vonalon. Talán egy vagy másfél másodperc volt, amikor nem voltam profi. De nem szándékosan okoztam veszélyes szituációt. Szerencsére mindkét zsoké és mindkét ló egészségesen jött vissza. Megértésüket kérem. 1960 óta az első francia idomítású ló nyerte „az Eclipse-t”, így leírhatatlan volt az örömömNagyon sok verseny van az Egyesült Királyságban nap mint nap. Azt hiszem idén 86 vagy 87 zsoké van felfüggesztve, de sajnos én vagyok a lista élén. Én vagyok a leghosszabb eltiltással rendelkező zsoké ebben a szezonban. Ezért vagyok kicsit szomorú emiatt, mert sokakkal beszéltem erről és mindannyian azt mondták nekem: ez nagyon súlyos büntetés, egy nem szándékos cselekedetért."

A bírákat meghatotta Soumillon szenvedélyes érvelése és 12-ről 8 napra csökkentették az eltiltását, így ott lehet a Glorious Goodwoodon. 

Hogy fennmaradjon az utókornak: 1960-ban JAVELOT (Idomár: Percy Carter, lovas: Freddie Palmer) győzött utoljára francia színekben e versenyben. 1976-ban TREPAN ugyan nyert a zöld gyepen, de szervezetében tiltott szert mutattak ki, így  Sir Henry Cecil Wollowja a hivatalos bajnok, méghozzá Frankie Dettori édesapjával.

A másik hír, a 11x-es Gr1 nyerő szuperkancához, Verry Elleegant-hez kapcsolódik, aki egyszerűen lenyűgözte a világ egyik legjobb zsokéját.

Szerdán Francis-Henri Graffard idomár vigyázó szemei előtt egy 1600 méteres munkát mentek az ausztrál világsztárral. „Nagy és erős motor lakozik benne, sajnálom, hogy nem én lovagolhatom a Prix Rothschild-ban.” Ott ugyanis Aga Khan Malavath-ját üli Chris. A versenyt augusztus másodikán futják.

Verry Elleegant csapatának egyértelmű célja a Prix de l'Arc de Triomphe megnyerése. Addig három (kizárólag kancák elleni) megmérettetés vár rá.

Kép: Racing Post

süti beállítások módosítása