RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Bowman, a szerencsés
Ha valaki nyomon követi az ausztrál lóversenyzést, akkor biztosan ismeri a csodakancát Winx-et, aki idei évben még veretlen. Senkinek nem kell bemutatni a csúcsformában lévő lovat. De mi a helyzet a zsokéjával?

A 36 éves Hugh Bowman 2 éves kora óta lovak között mozog. Mindig is tehetséges lovasnak számított, nagy reményeket fűztek hozzá. Első zsokétanuló évében rögtön országos amatőr bajnok, majd Sydney amatőr bajnoka lett, de 21 éves korában egy keresztúthoz érkezett az élete. Pozitív drogteszt miatt félévre eltiltották a versenysporttól.

Ez volt az első alkalom, hogy arra gondoltam, akár top 5-ös zsoké is lehetnék Sydney-ben. Mikor 2002-ben el lettem tiltva, hazamentem, és otthonról néztem az októberi karnevált és megannyi jó lovat láttam, akiken én is ülhettem volna. Ekkor kezdtem hinni abban, hogy igazán sikeres lehetek.” -mondta Bowman.

Amikor visszatért, 1 éven belül megszerezte első G1-es sikerét a 2004-es Doomben Cup-ban Defier nyergében. Ezután minden évben szerzett legalább egy G1 győzelmet Ausztráliában.

Legtöbb zsokénak megvan a maga mélypontja vagy sérülése. Bowman viszont képes volt egyenletesen haladni útján és megtalálni a jó lovakat, a jó időben. Ez a teljesítmény páratlan Ausztráliában. Mindezt állandó támogatás nélkül. Egy nagy istálló sem állt a háta mögött. Szabadúszó zsokéként lett sikeres.

Karrierem kezdetén nagyon keményen kellett dolgoznom, főleg kis csapatoknál. Nem tudtam bekerülni a nagy istállókhoz mert a munkákat már betöltötték.”  Exceed and Excel volt az első igazán kiemelkedő telivér akit lovagolt. Főleg ez adott neki bevezetést Melbourne-be és hozta fel erre a magas szintre. Bár a tulajdonos Nick Moraitis nem őt akarta a nyeregben látni, de mivel sorra hozták a győzelmet nem tudta leváltani. „Elvárom a sikert, de ez nem tesz arrogánssá. Csupán annyit jelent, hogy magabiztos vagyok. Tudom mit érhetek el, és, hogy jó lovakra kerülök.”

2006 és 2007 között Gai Waterhouse trénernek szerzett jópár Gr1 és Gr2 győzelmet. Rá következő évben Samantha Miss nyergében ért el számos sikert, ilyen volt például a Crown Oaks (Gr1) vagy a Furious Stakes (Gr2).

2014 májusában lovagolta először a szupersztár lovat egy G2-es versenyben, amit meg is nyertek. A tavalyi év októberétől már csak az ő nevét láthatjuk Winx mellé párosítva. Utolsó 10 futását megnyerte, amiből öt Gr1.

Úgy érzem hatalmas a felelősség amikor Winx-et lovagolom. Azonban, nem érzem a nyerő széria nyomását magamon. Csak megpróbálom nem lehetetlen feladat elé állítani őt, de tudom, hogy maximálisan számíthatok a ló felkészültségére
A pályarekorddal behúzott tavalyi Cox Plate után így nyilatkozott:

Amikor kisfiú voltam, minden álmom az volt, hogy zsoké lehessek. Ezen a pályán lovagolni egy dolog, de megnyerni egy ilyen versenyt, nem tudom elmondani mennyit jelent. Nagyon hálás vagyok, különösen Chris Wallernek és mindenkinek, akinek köze van a lóhoz. Annyira nehéz ezt elhinni. Amikor még 600 méter volt hátra és The Cleaner meg akart szökni még nem akartam elindulni. De néha muszáj korán indítani, néha nincs más választása az embernek.”

Winx végső soron valóra váltotta Hugh Bowman legmerészebb álmait, és elindultak egy bámulatos úton. A kérdés már csak az, hogy ezt a fantasztikus sikerszériát tudják-e folytatni? A holnapi George Main Stakes-ben kiderül!

Pőcze Franciska,

Képforrások: www.mudgeeguardian.com.au, www.heraldsun.com.au

süti beállítások módosítása