RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Itt a vége

Johnny Murtagh befejezte lovaskarrierjét és ezentúl kizárólag a trénerei feladataira kíván koncentrálni.

 

„Úgy terveztem, hogy az időm felét a lovaglással, felét pedig a tréneri feladatokkal töltöm majd, de sajnos be kell látnom ez nem megy. A trénerkedés ennél több időt vesz igénybe” – mondja főhősünk a könnyes búcsúja kapcsán.

Murtagh 1970. május 14-én született Bohermeen-ben, Írországban. Az ifjú boxolót a futball is érdekelte, és le is igazolta a BlackBurn Rovers ifjúsági csapata.

1987-ben aratta első győzelmét, de pályafutása 1992-ben ívelt igazán fel, amikor is John Oxx istállója alkalmazta. 2000-ben álomévet produkált, hiszen Sinndra nyergében megnyerte az angol és ír derbyt valamint az Arc de Triomphe-ot is. 2008-tól lett a Coolmore birodalom első zsokéja. Ez az együttműködés 2010-ig tartott. 2008-ban és 2009-ben 29 Gr1-es győzelmet aratott, így mindenképp ez az időszak nevezhető zsoképályafutása legeredményesebb korszakának.

Utána ismét Aga Khan lovaira szerződött, majd 2013-ban megkezdte a tréneri hivatást is. Most úgy érzi, a kettő együtt sok számára, és 2014. február 25-én szögre akasztotta a lovaglócsizmát.

Személyében korunk egyik legkiemelkedőbb lovasa távozik. Több mint 100 Gr1-es versenyt nyert, ebből 25 klasszikust.  Megnyerte a Royal Ascot összes Gr1-es futamát legalább egy alkalommal. Ötszörös bajnok hazájában!

„Rendkívüli lovakat lovagoltam. Nem lenne szerencsés egyiket sem kiragadni közülük, de nyilván vannak meghatározóbb élmények.  Az első derby győzelmem Sinndar-ral óriási dolog volt. Yeats egy hihetetlen telivér, ahogyan Sole Power is. A lovak mellett a lóversenyzés nagy alakjaival is dolgozhattam, és amiatt is különösen szerencsésnek érezhetem magam. A világ majd minden tájára hívtak lovagolni és kedves embereket ismerhettem meg ezáltal.  15 éves korom óta nem fordult velem elő, hogy nem lovagolok, de itt az idő, hogy életem új fejezete kezdődjön meg.  Jelenleg 45 ló, köztük 20 kétéves felkészülését irányítom. A trénerkedés területén ugyanolyan magasak az elvárásaim, mint zsokéként” – fejezte be visszavonuló nyilatkozatát.

Murtagh nős, és annak ellenére öt gyermek édesapja, hogy ezen a képen csak öten látszanak.
süti beállítások módosítása