RACING PORTAL

Nemzetközi lóversenymagazin a turf legfénylőbb csillagaival

Látogatóban Németh Ferencnél

A tegnapi nap délelőttjét a Kincsem Parkban töltöttem. Meglátogattam a sérüléséből lábadozó derbynyerőt, Csillaghullást valamint illetve elsősorban a kórházi kezelése után szintén gyógyulgató Németh Feri bácsit. 

feri_bacsi_07.jpg

Természetesen nem azzal a céllal indultam hozzá, hogy ebből később egy írás szülessék, de Feri bácsi lakása, egy lovakat szerető ember számára, egy múzeummal ér fel. Több ezer fotót is készíthettem volna, a rengeteg kupáról, serlegről, turfról, de megelégedtem egy párral, mert inkább a házigazda szavait, emlékeit hallgattam nagy örömmel a felejthetetlen lovakról, ellenfelekről, versenyekről.  Nem tudom, átérzi-e a kedves olvasó, de talán már többször leírtam: számomra Németh Ferenc (és Aperianov Zakariás) egy „polcon helyezkedik el” pl. Puskás Öcsivel.  A szememben ő legalább akkora alakja az egyetemes MAGYAR SPORTNAK, mint Öcsi bá mellett Gyarmati Dezső, Gerevich Pál, Balczó András, Egerszegi Krisztina és ezt a névsort sorolhatnám reggelig.

A honlapon keresztül is több levelet kaptam anno Németh Feri bácsi állapotáról érdeklődve, de manapság vasárnaponta, mindenki meggyőződhet róla, hogy milyen állapotban van a legendás Imperiál, nem kevésbé legendás zsokéja. Talán egy kissé, alig láthatóan lassabban mozog, de kerékpározik és nincsenek egyensúly zavarai, azaz jó esély mutatkozik arra, hogy még sok időt közöttünk tölt, ez a csodálatos ember. Sajnos Feri bácsi, felesége halál óta (7 éve) egyedül él, és természetesen ez nem kellemes számára, de a nap nagy részét a lovak között tölti a Kincsem Parkban. Kérésére Őt nem fotóztam le, de néhányat azért kattogtattam. A kupák nem voltak érdekesek számomra, hiszen Feri bácsi lakásában azok természetes tárgyak, azaz annyi van belőlük, hogy nehéz lett volna egy-két szebbet kiválogatni.

Érdekességként lefotóztam egy-két régi Turfot, sőt azt a derby kiadványt is amikor Imperiál volt a derby legfőbb favoritja. Nem tagadom, mai szemmel (az információ világában) meglehetősen furcsa volt ezeket a kiadványokat lapozgatni, hiszen a program, gyakorlatilag semmiféle információval nem szolgált a ló korábbi futásait illetően. Amennyiben megnézik a képeken, a ló nevén, zsokéján, trénerén, származásán, és vitt súlyán kívül, csak egy esélyszám látható, de e mellett semmi más. Más világ volt akkoriban.

Ami hatalmas kuriózum: kezembe vettem és lefotóztam Kádár János levelét, amit Feri bácsi kapott tőle 1963 karácsonyára.  Meghatódottan búcsúztam a házigazdától, és azt hiszem nem túloztam, amikor a Racing Portal valamennyi olvasója nevében kívántam neki jó egészséget.
süti beállítások módosítása